Van Buchs naar Arbon - Reisverslag uit Arbon, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Van Buchs naar Arbon - Reisverslag uit Arbon, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Van Buchs naar Arbon

Blijf op de hoogte en volg Steven

30 Juli 2016 | Zwitserland, Arbon

Donderdag 28 juli.
Vanmorgen rustig ingepakt en rond 9.00 uur vertrokken. Het duurt weer even voor de benen los gereden zijn maar daarna gaat het in een redelijk tempo beregie op en beregie af. We maken heel wat kilometers en rond 11.30 uur hebben we er al 35 km op zitten.
Het eerste stuk is groot deels weer een fietspad ingeklemd tussen rijn en autosnelweg. Kilometers lang over een dijk naast de rijn. Af en toe nemen we rust voor een slok water en een mueslireep.
We komen aan bij Fussach ( ik kan de ringel s niet vinden op het toetsenbord).
Daarna gaat het de natuur in. Een fietspad door een prachtig natuur gebied.
We fietsen nu langs de Bodensee. Ergens bij een jachthaventje met restaurant houden we halt en laten ons de pizza cardinale goed smaken. Na een langdurige rust, stappen we met stramme benen weer op voor het laatste deel van vandaag.
Helaas missen we een leuke camping bij Rorschach want de campings staan niet of nauwelijks aangegeven. We fietsen door Arbon en vinden iets daarbuiten een camping. We schrijven ons in en worden dan naar een weiland geleid waar vakken gemaakt zijn met gekleurd lint. Net een kampement. We kunnen kiezen uit veld 3, 6 of 7. Veld drie is bezet door jongeren die in een enorme puinhoop een stuk of wat tenten met zeilen aan elkaar verbonden hebben waarbinnen een geluidsinstallatie keiharde pop laat horen. Hier dus maar niet. Veld 6 staat al vol, mutje vol. Het wordt dus veld 7. We kunnen nog net tussen 2 andere tenten een plaatsje vinden en maken kamp.
He, he, we zitten. Maar wat een toestand. Ellen vergelijkt het met een vluchtelingen kamp.
We staan wel direct aan de Bodensee en dat heeft wel wat. Steven gaat zwemmen im het meer.
Als alles opgeruimd is gaan we bij de Aldi boodschappen doen. Soep met brood en een roseetje erbij.
Eenmaal terug op de camping laten we het eten goed smaken, zittennog een tijdje aan het water en gaan vroeg (9.00) te bed. We willen morgenochtend zo snel mogelijk vertrekken.