Nog een dag Hellevoetsluis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Nog een dag Hellevoetsluis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Nog een dag Hellevoetsluis

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

25 Juli 2019 | Nederland, Alkmaar

We nemen ook vandaag rust. De weersverwachting is 40 graden dus fietsen met bepakking is geen optie.
We gaan op de fiets naar Rockanje, naar het strand. De heenweg is bloedheet (bijna 13 kilometer) en ook op het strand kookt het.
Eerst zitten we buiten de vloedlijn op het witte zand, maar zodra het eb wordt verhuizen we naar de waterrand op het natte zand.
Elk kwartier gaan we het water in om een beetje koelte te krijgen, daarna een beetje lezen en liggen en al gauw weer in het water.
Zo brengen we de dag door.
Om 16.30 uur op weg naar de camping. Bij het strand nog fris water gedronken en een flesje koud water mee voor onderweg.
Ellen heeft het erg zwaar, maar zet door. Tot het moment dat we van een weg zonder een spoortje schaduw komen. We houden pauze onder de bomen maar Ellen wordt helemaal niet goed. Ziet vlekken en sterretjes en kan onmogelijk verder.
Met behulp van een passante houden we een auto staande en de jongelui in de auto zijn bereid Ellen naar de camping te brengen. Steven fietst terug met de fiets van Ellen aan de hand.
Onderweg op de fiets meet de thermometer 44,1 graden, pffft.
Steven komt op de camping en vindt bij de slagboom Ellen liggend in het gras met twee mensen erbij die een natte handdoek in haar nek hebben gelegd en haar koelen met ijskoud water. Dat is wel nodig want haar temperatuur is veel te hoog. Na een kwartiertje afkoeling schuifelt Ellen naar de zwemvijver en laat zich in het verkoelende water zakken. Steven gaat natuurlijk mee. Langzaam komt Ellen weer bij haar positieven en besluit een frisse douche te nemen. Dat alles helpt haar weer op de been. He, he, poeh, poeh, dat was niet mis.
Steven klimt weer op de fiets om boodschappen te doen voor het avond eten en daarna zit het stel rustig de avond uit tot het tijd is naar bed te gaan.
DE tent is nog steeds bloedheet maar na een uurtje steekt er een fris windje op en is het uit te houden. We vallen in slaap en slapen rustig tot ede volgende ochtend.

• 25 Juli 2019 - 05:06

Hannie:

Groot gelijk, niets forceren,het is vakantie. Wij zitten 's middags binnen voor de ventilator met een boekje!