En nog steeds Hellevoetsluis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu En nog steeds Hellevoetsluis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

En nog steeds Hellevoetsluis

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

27 Juli 2019 | Nederland, Alkmaar

We blijven vandaag in de schaduw. We ontbijten op ons gemak met broodjes die Steven snel even in de winkel heeft gehaald.
Na het badderen en tanden poetsen verplaatsen we ons naar de rand van de camping, naast het verenigingsgebouw, in de schaduw van grote platanen. Hier brengen we rustig lezend de dag door. Af en toe duiken we in de zwemvijver, nemen een verfrissende koude douche en lezen weer door.
Zo wordt het langzaam avond.
Na een laatste douche vertrekken we naar het centrum om te eten. Alle gelegenheden zitten vol. We willen graag bij een pizzeria eten, maar ook zij zitten vol.
Uiteindelijk vinden we een plekje midden op het dorpsplein onder een grote parasol. We doen onze bestelling en wachten rustig onder het genot van een roseetje. Dan betrekt de lucht en de eerste donderslag klinkt. Door de stromende regen wordt ons diner gebracht en onder het geknetter van het onweer laten wij ons de lasagne en salade mozzarella goed smaken.
We eten rustig maar het blijft regenen. Uiteindelijk wordt het iets droger dus stappen we op de fiets om terug te fietsen naar de camping. Onderweg neemt de hoeveelheid regen toe dus we komen zijknat terug op de camping. We genieten van een volgende warme douche en kruipen in de tent. Nog even lezen tot het te donker wordt om nog iets te zien en slapen.
We hebben eden redelijk rustige nacht met af en toe een flinke onweersbui met gedonder en regen.
Morgen maar zien wat we doen.