Op de camping - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Op de camping - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Op de camping

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

29 Juli 2019 | Nederland, Alkmaar

De zon schijnt, eerst nog een beetje waterig maar alleengs krachtiger. Steven rijdt ff snel naar de super voor het ontbijt van yoghurt en broodjes. We drinken koffie.
We plannen een bezoekje aan Oudenhoorn en Zuidland. Die liggen beide in de buurt, dus niet te veel fietsen.
De zon schijnt en de buren, met exact dezelfde vouwwagen als wij (Cabanon Malawi) zijn aan het inpakken, zij gaan vandaag naar huis. Wij volgen alles belangstellend, benieuwd naar de manier hoe zij hun vouwwagen inpakken. Het duurt alleen wel heel erg lang. Alles wordt overdreven schoongepoetst en opgeruimd. Tjonge jonge, zo kom je nooit weg. Zelfs de uiteinden van de tentstokken worden in washandjes ingepakt en met elastiekjes vastgezet. Pffft wat duurt dat lang.
Wij zonnen, lezen en zwemmen ondertussen. Af en toe een duik in de zwemvijver is erg verfrissend.
Eindelijk vertrekken de buren, wij zwaaien ze uit en gaan lekker door in ons boek.
Dan denken wij ook te vertrekken maar een blik op de klok laat zien dat het al half vijf is. He?? Zomaar een hele dag met lezen en luieren? Heerlijk.
We gaan naar het terras van de kantine en nemen een wit wijntje,
duiken nog een keer in de zwemvijver en vermaken ons prima.
We fietsen ff naar de super voor het avondeten (rijst met een prutje) en lezen nog wat tot het donker wordt.
Misschien morgen naar Oudenhoorn en Zuidland?