Van Arbon naar Stein am Rhein - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Van Arbon naar Stein am Rhein - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Van Arbon naar Stein am Rhein

Blijf op de hoogte en volg Steven

30 Juli 2016 | Zwitserland, Stein am Rhein

Vrijdag 29 juli.
We vertrekken inderdaad vroeg. Om 7 uur al wakker, alles ingepakt, ontbeten met een yoghurtje en op de fiets. Eerst veelal vlak, maar gaandeweg heuvelachtiger. Er zitten echte kuitenbijters bij maar we maken goed vaart en om 11 uur hebben we er alweer 35 km opzitten. We steken op bij een restaurant voor de koffie in Kreuzlingen. Wat opvalt zijn de prijzen in Zwitserland. Nu betalen we ook weer € 8.40 voor 2 kopjes koffie.
De routeplanner (Teasi) valt uit want de batterij is leeg. Lastig maar niet onoverkomelijk. De route staat uitstekend aangegeven maar je moet heel goed blijven opletten. Een bordje is zo gemist. Dat overkomt ons dan ook 2x maar met enig zoekwerk vinden we telkens de juiste weg.
We trappen door tot Stein am Rhein. Een middeleeuws plaatsje waar we aan de boulevard, de Bodensee is weer over gegaan in de Rhein, het middageten goed laten smaken.
Daarna zoeken we de camping aan de andere kant van de rivier. Een mooie camping in het plaatsje Wagenhausen (vlak bij Stein am Rhein hoor, want we willen niet te ver van de route af dwalen).
We worden op een keurig veldje geplaatst met zo'n 5 andere tenten. Ruim en schoon en rustig.
Nadat we geïnstalleerd zijn gaan we terug naar Stein am Rhein om het plaatsje te bezichtigen. Alles wordt daar klaargemaakt voor een spektakel dat 's avonds moet plaatsvinden. Hele tribunes zijn in het centrum opgebouwd en onder het genot van een drankje zitten we op een terras alles te bekijken.
Uitgekeken gaan we terug naar de camping. Onderweg doen we boodschappen. We eten stokbrood met tonijn en brie. We drinken er een roseetje bij. Na het eten gaat Steven nog even zwemmen in de Rhein. De Stroming is sterk en als je je laat meevoeren, ben je zomaar tientallen meters verder.
Na het zwemmen maken we een wandeling langs de Rijn om een cache te zoeken. Het lukt ons na enig zoeken.
Terug op de camping zitten we nog even na en gaan vroeg onder de wol, tenminste, Ellen. Steven moet het blog nog bijwerken maar het Wifi net ois over belast. Om 23.00 kruipt ook Steven onder de wol.
Om 23.30 pingt het ineens en zijn we weer klaarwakker. Het Wifi werkt opeens wel en alle berichtjes komen binnen. We slapen toch nog snel in.