Van Felsberg naar Buchs - Reisverslag uit Buchs, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Van Felsberg naar Buchs - Reisverslag uit Buchs, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Van Felsberg naar Buchs

Blijf op de hoogte en volg Steven

27 Juli 2016 | Zwitserland, Buchs

Vandaag vertrokken bij Dorien en Markus. De afgelopen dagen hebben we daar een heel gezellige tijd gehad met o.a. het feest van Markus zijn 60e verjaardag. Teveel gegeten en gedronken dus dat moeten we er allemaal weer af fietsen.
Om 10 uur vertrokken richting Chur. Alles ging voorspoedig. De eertse 25 km waren in een vloek en een zucht gedaan. Toen bereikten we via een mooie slingerende route langs Igis en door de wijngaarden Maienfeld. De eerste klim van de tocht, en die was niet mis. Ellen stapte af en toe af en ging lopend verder. Puffend en hijgend hebben de nodige hoogte meters gemaakt. Uiteinbdelijk werden we beloond met een lange afdaling met snelheden van ruim boven de 40 km per uur. Zo bereikten we de Rijnoever. Op de Südufer fietsten we verder. Een 17 km lang pad ingeklemd tiussen snelweg (A13) en Rijn. De billen protesteerden. Duidelijk nog geen routine. Af en toe staan op de pedalen, dan weer een beetje scheef zitten, dan op het puntje van het zadel en weer een gewoon stukje. Ja het valt niet mee, zo´n eerste dag.
Uiteindelijk rond 15.00 uur in Buchs. Daar hebben we spaghetti carbonara gegeten in een plaatselijk restaurant en daarna door naar de camping. Midden in de stad. Heel wonderlijk. Een grote cirkel met vaste plaatsen, daarbinnen een cirkel voor nog meer plaatsen o.a. voor campers en tenslotte een midden terrein voor fietsers en wandelaars met kleine tentjes. De buitencirkel wordt vooral bezet door grote meer dan 10 meter lange Tabberts (Cellini of Rossini) Die staan hier de hele zomer met grote voortenten gevuld met lounche sets en levensgrote flatscreens.
De fietsers zijn goed vertegenwoordigd met meerdere fietsparen uit Nederland.
Wij zetten de tent op, doen daarna boodschappen in de plaatselijke Coop en eten de meegenomen broodjes met soep.
´s Avonds nog een wandeling en een wijntje. Daarna vroeg naar bed, morgen wacht dag 2 met zo´n 70 km voor de boeg.