Van Kussaberg naar Augst. - Reisverslag uit Augst, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Van Kussaberg naar Augst. - Reisverslag uit Augst, Zwitserland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Van Kussaberg naar Augst.

Blijf op de hoogte en volg Steven

31 Juli 2016 | Zwitserland, Augst

Zondag 31 juli.
Vandaag weer op tijd opgestaan. We hadden geen douchemuntjes, de receptie was nog dicht, dus dat werd een koude douche (letterlijk).
De Teasi opgeladen bij een nederlands echtpaar. Weinig Nederlanders op deze camping.
Om 8.30 op pad na een ontbijt van bekertjes yoghurt. Al gauw moesten we schuilen voor een bui. Niet de laatste van vandaag. Telkens eventjes droog en dan weer een fikse bui. Zoals altijd: alles went. Op een gegeven moment de regenjassen aangetrokken en bui of geen bui, rustig door gefietst. Met al dat schuilen voor de ergste buien, schoten we niet erg hard op. Om 11.30 uur pas 30 km op de teller. Dan begint een redelijk vlak parcours. Af en toe een klimmetje, maar we hoeven bijna niet te lopen. Het gaat goed.
We drinken koffie bij een bistro in Laufenburg. Nou ja, bistro? Gewoon een ouwe vieze bruine kroeg met rokende mensen. Nou ja, de koffie was goed.
Weer op de pedalen, steil omhoog het dorpje uit en richting Rheinfelden want daar willen we de Rijn oversteken om de weg te vervolgen op de Sudufer. Dit is nodig omdat de gekozen camping op de Sudufer ligt.
Onderweg gaan we bijna verkeerd in Bad Sackingen. We letten niet goed op de bordjes en de Teasi is niet altijd even precies dus we belanden op een prachtige houten brug over de Rijn. Werkelijk schitterend en honderden jaren oud. Halverwege weer omgekeerd want we willen nog even op de Nordufer blijven. Na enig zoeken vinden we de juiste weg.
We bereiken in de stromende regen Rheinfelden en ontdekken een restaurant dat open is tot 15.00 uur. Het is nu 14.20 uur.
Het is zo'n beetje het enige dat open is, dus besluiten we hier te eten. Het is nogal chique en dat zijn de prijzen ook. Nou ja, het is zondag zullen we maar zeggen. We kiezen allebei voor een spaghetti (carbonara en Napolitano) en hebben genoeg aan deze enorme berg pasta.
Dan weer op de fiets, de brug over naar de andere oever en op weg naar Augst. Daar moeten we even de weg vragen naar de camping (het Duits wordt steeds beter naarmate de dagen verstrijken) en we komen om 16.00 uur aan.
Het is even droog dus snel de tent opzetten. Dan begint het weer te plenzen en we strijken daarom neer op een terras en drinken een wijntje.