Van Bergen naar Noordwijkerhout - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Van Bergen naar Noordwijkerhout - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Van Bergen naar Noordwijkerhout

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

22 Juli 2019 | Nederland, Alkmaar

Om half tien vertrokken van huis. Eerst even langs Wilma om de sleutels te brengen, de kilometertellers op nul en gaan!
Het eerste stuk is natuurlijk bekend en gaat dan ook voorspoedig.
We doorkruisen Egmond aan Zee, Bakkum en de duinen van Castricum.
Op naar Wijk aan Zee en vervolgens naar de pont over het Noordzeekanaal. fietsers mogen gratis mee, dus dat scheelt weer in de portemonnee.
We fietsen steeds langs de zeereep. Toch even het binnenland in want we komen langs crematorium Driehuis-Westerveld.
Iets daar voorbij even opgestoken om iets te drinken en een banaan.
Hup op de fiets maar weer. de eerste pijntjes doen zich voelen maar we vreten de kilometers en maken goed vaart. Dan komen de duinen bij Zandvoort. Heuveltje op, heuveltje af. Vooral Ellen heeft het daar heel moeilijk mee. Er zitten klimmetjes bij van 8 en zelf 13%. Oei, oei, dat voelen we in de benen ( en het kruis)
Uiteindelijk zetten we koers naar onze eerste camping van deze reis: natuurcamping de Ruigenhoek van Staatsbosbeheer.
We komen de duinen uit en steken de weg over om via Noordwijkerhout naar de camping te fietsen. Maar plotseling zien we een bordje: Camping over het bruggetje. Waarom niet.
We nemen het bruggetje en vinden in de tuin een oud mannetje. De beheerder van de camping.
Er is nog plaats en we kunnen kiezen uit een veld vol staanplaatsen of de boomgaard. Nou dat is geen moeilijke keuze.
In de boomgaard, helemaal besloten en wij alleen. Schitterend.
Even de boel verkennen en we ontdekken in een hoekje een kleine weetplantage met 4 planten. Klopt, toen we aankwamen bij het mannetje, roken we de weetlucht al. Hij zat lekker te blowen.
Nou ja, hij was ons niet tot last.
Steven had thuis een hartige taart gebakken en die konden we nu soldaat maken. Samen met een flesje wijn die we eerder in Noordwijk gekocht hadden. Heerlijk.
Na het eten nog een wandeling, o.a. over de naburige camping vol met huisjes en daarna rustig het bed in.