Van Altrip naar Gut Hohenau bij Astheim - Reisverslag uit Astheim, Duitsland van Steven Wit - WaarBenJij.nu Van Altrip naar Gut Hohenau bij Astheim - Reisverslag uit Astheim, Duitsland van Steven Wit - WaarBenJij.nu

Van Altrip naar Gut Hohenau bij Astheim

Blijf op de hoogte en volg Steven

05 Augustus 2016 | Duitsland, Astheim

Vrijdag 5 augustus. Van Altrip naar Gut Hohenau bij Astheim
Na een heerlijke nacht en 's avonds en 's morgens een fantastische, warme regendouche pakken we alles weer in. De hotel kamer leek wel een uitdragerij want overal lag van alles te drogen. Zelfs de tenten hadden een plekje gekregen. Langzaamaan wordt alles weer ingepakt en de kamer weer toonbaar. We hebben kamer mét frühstuck en daar maken we dankbaar gebruik van. Een uitgebreid ontbijtbuffet en we nemen een ruime sortering.
Na het ontbijt de fietsen uit de garage, de tassen er weer op, afrekenen en wegwezen.
We starten weer voorspoedig. Het is weliswaar een stuk later dan andere dagen maar we zetten goed in klokken om 11 uur al de 35 km. Om 12 uur staan er 50 op de teller dus het gaat goed.
We drinken koffie in Worms. Een prachtig terras aan de rijn met uitzicht op een enorme brug die de rijn overspant. Grote rijnaken varen langzaam stroomopwaarts of met een enorme vaart met de stroom mee.
Na een half uur stappen we weer op en zetten koers naar Steinwörth voor de lunch. Dat is nog wel even een trap. Tegenwind door een open landschap. We zien veel ooievaars en ook roofvogels.
Eindelijk bereiken we Steinworth aan de Eicher See. Een groot soort haven met een jachtwerf en veel bootjes. We kiezen beide voor iets Italiaans en genieten intussen van de bedrijvigheid op het water.
Na zo'n 45 minuten komen we kreunend weer op gang. We hoeven niet zo ver meer. Ongeveer 15 km verder ligt Oppenheim, en daar is een camping.
Dan is er plotseling een omleiding. De radweg is afgesloten en we worden omgeleid via Gunterblum en Dienheim. Zo worden het toch weer veel km. Uiteindelijk komen we weer op de route maar zijn de camping dan ver voorbij want we zijn al in Nierstein. Op de weg richting Mainz worden in het boekje verder geen campings vermeld. Steven weet wel een naturistencamping aan de overkant van de rijn dus nemen we de pont van Nierstein over de rijn naar Kornsand. Dan pikken we de rheinradweg aan de overkant (rechten Ufer) op (de Teasi laat ons niet in de steek) en veel langzamer vanwege de pijntjes gaat het nu richting Ginsheim. Nog zo'n 12 kilometer te gaan. Goed opletten want we moeten van de route af via een zijweg naar de camping. We vinden de camping (90 km op de teller) maar staan voor een gesloten hek. Aanbellen levert niets op. Dan roepen we maar, omdat we mensen horen praten. Het duurt even maar dan komt een Duitse meneer met een enorme buik de poort openen en laat ons binnen. We worden vriendelijk ontvangen en hebben keuze uit verschillen de plekjes. De camping is heel ruim, heel rustig en ook een beetje troeperig.
Steven duikt al snel in het zwembad dat heel goed op temperatuur is.
We eten de onderweg gekochte broodjes en soep. We hebben heel veel last van de muggen. Dus in plaats van in ons blootje, zitten we volledig aangekleed, met lange broek onder een soort afdak want het is inmiddels gaan regenen.
Als het eindelijk droog is, zoeken we onze tent op.
Morgenochtend bepalen we wat we doen. De receptie is niet eerder dan 10 uur open, dus eerder kunnen we niet weg. Ellen had vandaag last van haar knie en de nek en arm van Steven zijn ook nog niet over. Omdat we nog 'maar' 400 km te gaan hebben in Duitsland, houden we misschien wel een rustdag